Alice, Lolita & Cie





Helloooooooow everybowdy !
( Imagine with a wonderful french accent XD)

I went to watch Lolita communities on LJ and some lolita blogs.
At this time THE subject of meetings, reviews, etc is " Alice in Wonderland" by our dear Mr. Tim Burton.

Well, first, I love T.B's work, it's a great realisator, everytime good casting, good subjects and his own point of view of the world is very delicious . Lol

For this "célébration" Lolitas dressed up in .. ALICEEEEEEEEE.
Of course, like some are very imaginative it's " blonde with sax blue dress and black shoes" ....
Yes but NO xD.
Because this "look" it's only because of the disney movie ...
The real Alice, Alice Liddel was brown and like the lil' girl at this time and she was wearing 1850's dresses, crinolines for women so.

Why Alice is so popular for lolita ?
And which Alice ? The Alice of L.Caroll ? Or Disney ?
A mix of the both I think; A.Liddel because of her Victorian style ? And the blonde Alice because of her childish side ? And the both the irreal and psechedelic world.


[Alice Liddel by L.Caroll]

When I was 16 years old I worked on the both volumes of Alice in Wonderland and Through the Loking Glass.
Children's literature ? I think no. Not at all.
It's like the Perault's tales.
It's to convey a message to adults through children's stories.
(yes because who is reading tales for children before to sleep ? :p)
Perault, it was especially to denounce the reality.
In Alice it's more philosophical and mathematic.
Maybe a bit utopic.
But I admit it's a bit hard to me to speak about it because I don't remember good XD
I read it in ENGLISH, so when you've 4/20 in english ... it's not easy lol.
(But I'm better now XD I'm 19 ! XD)

[Alice Liddel]


Well, when I saw " Today I dressed up Alice-style lolita outfit".... Yes ...
You're doing a cosplay so o_o ...
After some gals are surprised when people say in the street " Oh you're desguised like Alice" ! No comment xD.

[ Alice-Lolita Outfit by Angelic pretty]


In France, we cant see the movie before Wednesday 24th march.
I think for once I will do an effort and go to the cinema for it with friends xD

6 commentaires:

  1. aaaaaaaaah il me sort pas les yeux ce burton à la fin, c'est relou cette mode de ce revendiqué fan de Burton, je parle pas pour toi ^^ mais c'est trop fashion et j'aime pas ça XD je suis une r3b3lz moi (re XD)

    en plus depuis 2001 j'ai juste aimé "les noces funèbres" moyennement "Big Fish" et "Sweeney Todd" (mais je vais le revoir au cas où^^) et puis il fait trop d'adaptation ç_ç
    j'ai jamais vraiment aimé Alice, même le disney, petite j'ai vu une version en noir et blanc et muette et j'ai pleuré d'effroi! mais bon j'ai mon abbonement UGC alors je vais allez le voir, pour le moment je surkiff les costumes
    http://www.costumersguide.com/cr_alice.shtml

    RépondreSupprimer
  2. Mdr ! Tsais que sur Loli-secret ( Live journal) y'en a une qui pense pareil ! me sent moins seule ...Va voir le blog de la pouf tu verras le pq du comment de ce post XD elle a été la lolita de trop . ( elle m'inspire cette fille *o*)

    Non mais oui u____u Si ça n'avait pas été TB le réalisateur je doute qu'on en aurait fait autant quoi XD ( même chez claire's t'as des goods du film ... ok j'ai craqué XD mais javais besoin dun sac ... XD)

    oui les Noces c'était mimi mais bon ...J'ai pas aimé Big fish ni machin et la pèche géante XD.
    Oui mais celui de disney il m'a fai froid dans le dos .... avec le chat o_o ....
    Ah ouais ? en la connais pas cette version XD
    Oui les costumes sont géniaux ! Même la blondasse de pouf l'a dit XD

    RépondreSupprimer
  3. non c'est lui aussi machin et la pêche géante o_o j'savais pas, j'aime pas ce film,il me fait peur XD

    en fait j'étais en primaire et y'avait une soirée spéciale Alice sur arte pour l'anniv du disney et il passait des films et des docs sur alice au pays des merveilles, j'ai tenté l'expérience... j'ai pleuré au bout de 5 min XD
    a mon avis c'est la version de 1915 ou de 33
    http://www.allocine.fr/recherche/?q=alice+au+pays+des+merveilles

    passe moi le blog de cette pouf siteuplé, je trouve pas et j'ai pas le temps je regarde Romeo et Juliette ç_ç

    RépondreSupprimer
  4. oui oui je sais ba moi me suis ennuyée XD
    aww ba ca métone pas .... vu la photo .... o_o

    okay via mail XD
    lequel de R&J ?

    RépondreSupprimer
  5. celui avec Leonardo *o*

    RépondreSupprimer
  6. ah ouaiiiiis ! je lai acheté pour le BAC XD
    et je l'ai revu a mon retour du Japon dans l'avion *o*
    ( je les enviais presque ces deux tits cons XD)

    RépondreSupprimer